Vad är CRM?
CRM står för Customer Relationship Management och är ett verktyg som hjälper dig att aktivt arbeta med kundrelationer. Rätt använt, blir CRM ett verktyg som ökar chanserna till en god kundrelation från första kontakt till genomfört köp.
Anteckningar från boken the 4-Hour Work Week
Några rader om boken the 4-Hour Work Week, skriven av livsstilsentreprenören Tim Ferriss.
Marketing Automation – ett kommunikationskoncept
En introduktion till Marketing Automation. Vad innebär Marketing Automation och vad är syftet? Och kanske viktigast av allt, kan det hjälpa just ditt företag att effektivisera er leadshantering och i slutändan sälja mer?
Tar tillbaka bloggandet
Jag tar tillbaka bloggandet för att skapa och skriva mer. Visa vem jag är, vad jag gör och vad jag lärt mig genom mitt innehåll.
Lär dig webbanalys
En guide till dig som vill lära dig mer om webbanalys och konverteringsoptimering. Något jag tycker alla som arbetar inom digital marknadsföring bör ha en grundförståelse för.
Svenskarna och internetanvändningen 2019
En summering av rapporten Svenskarna och Internet, Sveriges största undersökning om svenskarnas internetanvändning
Min första företagsidé och vad jag lärde mig
I år är det 10 år sedan jag sa upp mig från min trygga anställning för att starta eget. Tänkte skriva några rader om mitt första projekt och vad jag lärde mig av det.
5 nyckeltal för dina e-postkampanjer
När du kommit igång och skickat ett par e-postkampanjer börjar det bli dags att titta på hur de presterar. Här går jag igenom fem nyckeltal som du bör mäta och följa upp kontinuerligt när du ska utvärdera dina e-postkampanjer.
IP Warming: värma upp din IP-adress
IP-warming är tråkigt men ack så viktigt för att se till att du har ett bra e-postrykte när du jobbar med Marketing Automation.
E-postrykte och Sender Score
En förklaring kring begreppet Sender Score, eller e-postrykte och varför det är viktigt för dig som jobbar med Marketing Automation eller e-postmarknadsföring.